Bass snob
+9
pedrohenrique.astronauta
GANSO
Renan Catito
allexcosta
Laysson
Wyk.3
CG
jgs
Fernando Zadá
13 participantes
:: Fórum Técnico :: Miscelânea
Página 1 de 1
Bass snob
Achei bem engraçadinho.
http://www.bestbassgear.com/ebass/funny/top-5-rules-of-being-a-bass-snob.html
Top 5 rules of being a bass snob
Funny
3-MAY-2013
In order to be a true bass snob to separate yourself from “the little people” (or to be an a**hole just for fun), one must practice the following 5 rules.
1. Hate Fender
All bass snobs must hate Fender in all forms. Here are a few lines you can use:
“Fender hasn’t made anything good since [insert year of your choice here].”
“Nothing has been the same since Fender started building in the Corona plant.”
“I ‘grew out of’ Fender years ago and now play better instruments.”
2. Make up useless “facts” that mean nothing
Example: “I only have bass guitars manufactured from wood from which robins made nests in, because that adds life to the wood and makes for better tone.”
3. Brag about how long you’ve played
Example: “Listen, I hear what you’re saying, but seriously, I’ve been playing for 20 years and I know what I’m talking about.”
Now, of course, a smart person knows that it is totally possible for someone to do something wrong for 20 years and well beyond that. However, most people think “experience” = “smart”. Not always. In fact, rarely. But people generally don’t know that, so bragging about ‘experience’ solely based on how much time has passed and nothing else usually works.
You get bonus snob points if you blab about some event, such as, “I was at Woodstock.” Which Woodstock? Doesn’t matter. It could even be the town of Woodstock, Connecticut (hey, it counts!) And even if you never went, just lie and say you did. Who’s going to prove you wrong?
4. Use fancy-sounding words and phrases that make no sense at all
Example: “When I pluck the second string, I can hear a disparity in attenuation between the sonic tonality of the ambient sound compared to the paradigm of audio waves in the color spectrum of the sine waves, allegorically speaking. And anyone who can’t understand that just doesn’t know tone at all.”
For further reference, see Turbo Encabulator:
(One cannot have a bass without it having the ability to synchronize cardinal grammeters to prevent side-fumbling, after all.)
5. “One day, you’ll learn”
This is the best weapon in the bass snob’s conversational arsenal. If at any time someone calls you on the carpet for the bullsh*t you keep spewing out, just say, “One day, you’ll learn.” It always works.
Example:
Them: “Dude, you are so full of sh*t. Seriously. Why do you keep saying the wrong things over and over again?”
You: “I know what I’m talking about. One day, you’ll learn.”
There is no comeback for “one day, you’ll learn”. You, the snob, put yourself up on the pedestal by saying it, and absolutely nothing said to you can knock you off it. Keep saying it over and over and you always have the last word.
Them: “You are WRONG!”
You: “You go right on believing that. One day, you’ll learn.”
Them: “I have documentation PROVING you are wrong!”
You: “I’m sure you do. One day, you’ll learn.”
Like I said, it always works. Bass snobs are absolute masters of misdirection.
Share It!!
http://www.bestbassgear.com/ebass/funny/top-5-rules-of-being-a-bass-snob.html
Top 5 rules of being a bass snob
Funny
3-MAY-2013
In order to be a true bass snob to separate yourself from “the little people” (or to be an a**hole just for fun), one must practice the following 5 rules.
1. Hate Fender
All bass snobs must hate Fender in all forms. Here are a few lines you can use:
“Fender hasn’t made anything good since [insert year of your choice here].”
“Nothing has been the same since Fender started building in the Corona plant.”
“I ‘grew out of’ Fender years ago and now play better instruments.”
2. Make up useless “facts” that mean nothing
Example: “I only have bass guitars manufactured from wood from which robins made nests in, because that adds life to the wood and makes for better tone.”
3. Brag about how long you’ve played
Example: “Listen, I hear what you’re saying, but seriously, I’ve been playing for 20 years and I know what I’m talking about.”
Now, of course, a smart person knows that it is totally possible for someone to do something wrong for 20 years and well beyond that. However, most people think “experience” = “smart”. Not always. In fact, rarely. But people generally don’t know that, so bragging about ‘experience’ solely based on how much time has passed and nothing else usually works.
You get bonus snob points if you blab about some event, such as, “I was at Woodstock.” Which Woodstock? Doesn’t matter. It could even be the town of Woodstock, Connecticut (hey, it counts!) And even if you never went, just lie and say you did. Who’s going to prove you wrong?
4. Use fancy-sounding words and phrases that make no sense at all
Example: “When I pluck the second string, I can hear a disparity in attenuation between the sonic tonality of the ambient sound compared to the paradigm of audio waves in the color spectrum of the sine waves, allegorically speaking. And anyone who can’t understand that just doesn’t know tone at all.”
For further reference, see Turbo Encabulator:
(One cannot have a bass without it having the ability to synchronize cardinal grammeters to prevent side-fumbling, after all.)
5. “One day, you’ll learn”
This is the best weapon in the bass snob’s conversational arsenal. If at any time someone calls you on the carpet for the bullsh*t you keep spewing out, just say, “One day, you’ll learn.” It always works.
Example:
Them: “Dude, you are so full of sh*t. Seriously. Why do you keep saying the wrong things over and over again?”
You: “I know what I’m talking about. One day, you’ll learn.”
There is no comeback for “one day, you’ll learn”. You, the snob, put yourself up on the pedestal by saying it, and absolutely nothing said to you can knock you off it. Keep saying it over and over and you always have the last word.
Them: “You are WRONG!”
You: “You go right on believing that. One day, you’ll learn.”
Them: “I have documentation PROVING you are wrong!”
You: “I’m sure you do. One day, you’ll learn.”
Like I said, it always works. Bass snobs are absolute masters of misdirection.
Share It!!
Re: Bass snob
a número 3 é bem frequente no mercadolivre.
a número 4 eu já ouvi algumas vezes de pessoal que estava "passeando" em oficina de algum luthier (mas não era o próprio) em alguma vez que fui levar algum baixo pra reparos.
a número 4 eu já ouvi algumas vezes de pessoal que estava "passeando" em oficina de algum luthier (mas não era o próprio) em alguma vez que fui levar algum baixo pra reparos.
Quando lí a numero 1 lembrei de alguém aqui do fórum....
CG escreveu:Quando lí a numero 1 lembrei de alguém aqui do fórum....
Somos dois.
Muito bom. hahahaha
Um outro que vejo muito na internet é o "quem conhece sabe do que estou falando". Acho que entra pra galeria nessa variação de "um dia você aprenderá".
Um outro que vejo muito na internet é o "quem conhece sabe do que estou falando". Acho que entra pra galeria nessa variação de "um dia você aprenderá".
Laysson- Membro
allexcosta- Administrador
^
A número 4 eu me lembrei de uma passagem em que você disse algo sobre caras que mal tocam discutirem o sexo dos anjos no TB, mas esqueci do tópico. hahaha
A número 4 eu me lembrei de uma passagem em que você disse algo sobre caras que mal tocam discutirem o sexo dos anjos no TB, mas esqueci do tópico. hahaha
Laysson- Membro
A 5 é muito boa pra deixar neguinho com raiva!! Rsss
CG escreveu:Quando lí a numero 1 lembrei de alguém aqui do fórum....
Fender é Fender
Renan Catito- Membro
Podemos usar estas regras pra qualquer assunto discutido que não há erro. A não ser que a outra pessoa também as esteja usando...
Última edição por GANSO em Sex maio 10, 2013 4:17 pm, editado 1 vez(es) (Motivo da edição : erro de portchuguês)
A 4 eu achei legal...me lembrou um tópico em que estávamos tentando discutir o que seria alguns termos usados no mundo dos graves, como por exemplo, som aveludado, som ardido, som roncado, pegada, tocabilidade. Foi um show de teorias inesquecíveis
pedrohenrique.astronauta- Membro
Acho melhor traduzirmos esses 5 itens para o pessoal que não tem conhecimento mais profundo de ingles, senão seremos enquadrados como Bass snobs também.
Alguém falou do ML e eu me lembrei do antigo jornal Balcão que tinha no Rio de Janeiro. Tinha um pessoal lá que vendia instrumentos dizendo que pertenceu a Santanna, Rick Wakeman,Gilberto Gil e por aí vai. E aquela frase clichê "quem ver leva".
Um cara de pau, conhecido meu que colocava anúncio como professor de Contrabaixo com mais de 20 anos de experiencia e eu sabia que ele só tinha 26 anos de idade.
Alguém falou do ML e eu me lembrei do antigo jornal Balcão que tinha no Rio de Janeiro. Tinha um pessoal lá que vendia instrumentos dizendo que pertenceu a Santanna, Rick Wakeman,Gilberto Gil e por aí vai. E aquela frase clichê "quem ver leva".
Um cara de pau, conhecido meu que colocava anúncio como professor de Contrabaixo com mais de 20 anos de experiencia e eu sabia que ele só tinha 26 anos de idade.
Mauronog- Membro
Mauronog escreveu:Acho melhor traduzirmos esses 5 itens para o pessoal que não tem conhecimento mais profundo de ingles, senão seremos enquadrados como Bass snobs também.
Isso não é necessário, um dia você aprende...
CG, na boa, acho que voce não entendeu quando eu disse "para "o pessoal" que não tem conhecimento mais profundo ingles". Eu não disse que era para mim. Did you understand now?
Um dia "voce " aprende.......
Vai Pedro astronauta coloca outro bonequinho dançando agora de novo..........
Mauronog- Membro
Mauronog escreveu:CG, na boa, acho que voce não entendeu quando eu disse "para "o pessoal" que não tem conhecimento mais profundo ingles". Eu não disse que era para mim. Did you understand now?
CG.....e agora que nosso amigo não pára de dançar mais........??
Mauronog- Membro
Wyk.3 escreveu:CG escreveu:Quando lí a numero 1 lembrei de alguém aqui do fórum....
Somos dois.
Somos três.
Somos dois.
Somos três.
Tenho impressão que esse número vai crescer bastante...
Mauronog escreveu:CG, na boa, acho que voce não entendeu quando eu disse "para "o pessoal" que não tem conhecimento mais profundo ingles". Eu não disse que era para mim. Did you understand now?
Language snob detected...
Na era do computador, com Google translator e dicionário à mão qualquer pessoa é capaz de entender um texto em Inglês.
Desde que não tenha gírias Allex.......sendo ingles formal sim. E mesmo assim tem que se fazer correções.
Mauronog- Membro
AHHAHAHA muito bom!!!!
Serve de alerta para muitos!
Serve de alerta para muitos!
Para gírias, utilize o urban dictionary:
http://www.urbandictionary.com/
Ah boa Allex..........gíria é um negócio que quebra a gente. A cada dia se cria uma. Valeu a dica.
Mauronog- Membro
Aqui tem muito o off-topic snob também
"Filho, quando voce ler e entender Sócrates e Platão, sem falar no Freud, vai talvez conseguir captar a profundidade de meus argumentos"
"Filho, quando voce ler e entender Sócrates e Platão, sem falar no Freud, vai talvez conseguir captar a profundidade de meus argumentos"
dudamir- Membro
Peço desculpas pela demora em atender vossa solicitação. Só li seu post agora. Segue o bonequinho conforme solicitado acima
pedrohenrique.astronauta- Membro
Ah moleque!!!!!!!!!!! Esse esqueletinho é danado mesmo........
Mauronog- Membro